haha, nie Małysza nie było. Był Radek - instruktor ze Szkoły Auto - ale naprawdę było genialnie ! Niesamowita przygoda i możliwosc poznania zarówno auta jak i kulis pracy aktorskiej.
Zapraszam na stronę : http://www.youtube.com/skodaautopols...FQIm3godAWCPNA
Tutaj znajdziecie wszystkie odcinki, a za jakis czas również ten z moim udziałem.
Dzisiaj kolega poprosił mnie o diagnozę swojej 01 1.9 TDI 110PS.
Co jakiś czas zapala mi sie check ale po skasowaniu znów wraca po różnym czasie.
Wymieniana była padnięta przepływka i od tego czasu z nią wszystko ok ale błąd wraca.
VCDS wypluł coś takiego, o co może chodzić?
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 038 906 012 HC
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4923
Coding: 00002
Shop #: WSC 30001
VCID: 58B494E49295
TMBJP41U958787130 SKZ7Z0D2676730
1 Fault Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 1 1 0 0 0
Miałem podobną przygodę w O1 1.9 TDI. Po wymianie przepływki wywalało błąd. Okazało się że jednak do 1.9 TDI są róźne rodzaje przepływek i była dobrana zła, która miała inną czułośc i przy przyspieszaniu trzymała więcej niż 5s max wartości a to wystarczało do wywalenia ikonki silnika na szafie. Niech kolega dokładnie porówna oznaczenia na sterej i nowej przepływce.
Z tego co mi dziś tłumaczył, mechanik który mu wymieniał tą przepływkę stwierdził, że ona już wcześniej była wymieniana i była źle dobrana i dlatego padła.
Jak więc sprawdzić jakie oznaczenie powinna mieć ta właściwa?
Przepływka ma być nie tylko nowa ale i oryginalna Bosch. Na zamienniki z allego szkoda kasy. Temat prerobiłem na własnej dupie, szkoda piemiędzy i nerwów na reklamacje.
Sklep motoryzacyjny Inter Cars ➤ największy sprzedawca części samochodowych oraz opon. W ofercie posiadamy ponad 2 mln części! Sprawdź naszą ofertę!
Wybierz "markę", "model" oraz "silnik". Po prawej w opcji "układ dolotowy" kliknij na przepływomierz. Potem przy producencie "Bosch" klikaj na numerki a po prawej będziesz miał opisy i tak np
Jeśli to silnik 1.9 TDI AHF od roku 1998.08 lub ASV od roku 2000.08 do 2003.07, do numeru podwozia 1U..3..836 957 to przepływka ma numer: Bosch 0 281 002 757. W intercarsie na stronie internetowej kosztuje 315,50 PLN
Swoja drogą mam taką nówkę sztukę oryginalną Boscha a nie regenerowaną na sprzedaż znacznie taniej.
Niby katalog podaje że od 2003.08 do ASV powinna iść Bosch 0 281 002 531 ale ona kosztuje juz 517,07 PLN. Jeżeli silnik bez chipa nie modzony to wiekszość mechaników wkłada tą pierwszą i wszystko jest OK. Chyba że moc jest podniesiona programem na 130-140KM to wtedy ta pierwsza przy silnikach od ok 2004 roku może generować błędy. Po prostu przy przyspieszaniu z butem w podłodze dłużej niż 5s pokazuje max wartość i choć jest sprawna to komp wywala ikonke silnika na szafie. Sprawdzone na własnej skórze i dlatego mam nówkę sztukę do sprzedania ponieważ u mnie silnik z 2004 roku.
Komentarz